استقرار خودرو های اشتراکی بدون راننده در تهران/ احداث پل طبیعت 2 در محدوده پارک چیتگر

17 دی 1397 13:43 | 0 نظر | 3898 بازدید | امتیاز: 2.33 با 27 رای

علی نیازی مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهر تهران در خصوص اجلاس فصلی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر تهران اظهار داشت: در سال گذشته و بر اساس مصوبه شورای شهر تهران و همچنین تاکید شهرداران تهران اقدامات خوبی در راستای استفاده از بخش خصوصی در اداره شهر تهران صورت گرفته است. بر اساس بودجه سال 97، حدود دو سوم بودجه سالانه شهرداری منابع نقد و یک سوم منابع غیرنقد بوده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران ادامه داد: هزینه نگهداشت شهر حدود دو سوم بودجه شهرداری تهران است و در واقع تمام منابع نفتی صرف نگهداشت شهر می‌شود و در همین زمینه مدیریت شهری در دوره جدید راهکارهایی برای تامین نگهداری و نگهداشت شهر با حضور بخش خصوصی در دستور کار خود قرار داده است.

نیازی افزود: در بحث توسعه شهر نیز باید بتوانیم سرویس‌دهی بهتری داشته باشیم ضمن اینکه باید بروزرسانی تاسیسات شهری در حوزه حمل و نقل نیز مورد توجه قرار بگیرد و تمامی این موارد منجر به استفاده بخش خصوصی بوده است.

وی ادامه داد: برای افزایش منابع نقد شهرداری تهران راهکارهایی پیش‌بینی شده است که استفاده از بخش خصوصی و ظرفیت آنها با حضور سرمایه‌گذاران یکی از راههای مد نظر است. ضمن اینکه تلاش شده است طی یک سال گذشته از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای پروژه‌های شهری استفاده شود.

مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران افزود: ما تلاش می‌کنیم که از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل، گردشگری، پسماند، حوزه فرهنگی اجتماعی و سایر حوزه‌ها استفاده شود که بر همین اساس نخستین اجلاس فصلی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر تهران با حضور سرمایه‌گذاران داخلی بیست و ششم آذرماه در هتل آزادی برگزار خواهد شد.

نیازی افزود: این اجلاس به صورت مشترک توسط شهرداری تهران، اتاق بازرگانی و کانون‌ نهادهای سرمایه‌گذاری برگزار خواهد شد و طرح‌های جدید  در حوزه‌های مختلف در این ا جلاس مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس بودجه 97، طبق تبصره 17، حجم سرمایه‌گذاری در تهران 3 هزار میلیارد تومان مشخص شده است که تا به امروز 1800 میلیارد تومان در قالب طرح‌های مختلف صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌شود مابقی این رقم که حدود 1200 میلیارد تومان است تا پایان سال انجام شود.

مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران افزود: البته میزان طرح‌هایی که برای آینده در نظر گرفته شده است حدود 4 هزار میلیارد تومان است که این طرح‌ها با ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انجام می‌شود.

نیازی افزود: پروژه‌هایی که توسط بخش خصوصی و در قالب 1800 میلیارد تومان انجام شده است را می‌توان به پروژه‌های تولید برق از محل دفن زباله، پردازش نخاله‌های ساختمانی، جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس، پروژه توسعه فاز دو بیمارستان آتیه تهران، مجتمع فرهنگی منطقه 12 و مجتمع تجاری در منطقه 5 اشاره کرد.

وی همچنین از طرح‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در تهران با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌های مورد نظر راه‌اندازی ماشین‌های اشتراکی است که در این طرح، شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن ماشین مورد نظر خود را استفاده کنند ضمن اینکه طرح دیگری که در نخستین اجلاس اشاره شده معرفی می‌شود، اتصال دریاچه خلیج فارس با پارک چیتگر توسط پلی شبیه پل طبیعت است.

مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران گفت: امیدواریم طرح‌های اشاره شده با ورود بخش خصوصی در تهران اجرا شود.

نیازی با اشاره به اجرای طرح ماشین‌های اشتراکی در سطح شهر تهران گفت: اجرای چنین طرح‌هایی باعث کاهش آلودگی هوا خواهد شد که این طرح نیز در اجلاس اشاره شده مطرح خواهد شد.

وی همچنین از ورود بخش خصوصی برای تجهیز و بهره‌برداری خط 6 مترو تهران خبر داد و گفت: این نیز یکی از طرح‌هایی است که به زودی در تهران عملیاتی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو در شرایط فعلی و با توجه به تراکم نیروی انسانی به یکی از شرکت‌های زیان‌ده تبدیل شده است گفت: ورود بخش خصوصی در بحث بهره‌برداری و تجهیز مترو می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات را برطرف کند.


امتیاز دهید Article Rating
نظرات

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.