شهرداری پارک چیتگر را احیا می کند

17 آذر 1397 13:46 | 0 نظر | 4165 بازدید | امتیاز: 3.33 با 3 رای

شهردار منطقه۲۲ تهران با تکذیب خبر قطع درختان چیتگر تاکید کرد مدیریت شهری منطقه به دنبال احیای این بوستان است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 22 ،علی نوذرپور در واکنش به خبر قطع درختان چیتگر گفت: ما در حال احیای درختان چیتگر هستیم. سال گذشته 20هزار اصله درخت با همکاری یکی از بانک های خصوصی کاشتیم و امسال هم برنامه داریم که 42هزار اصله درخت دیگر نیز بکاریم.
وی ادامه داد: حدود 95هکتار از پارک چیتگر خالی شده که مربوط به این دوره نیست. علتش هم کمبود آب بوده است. شهرداری آب را از آب منطقه ای می خرد و هر زمانی که پول نداشته باشد، آب قطع می شود، الان هم سه سال است که آب پارک چیتگر قطع است اما ما از روش های مختلف مانند جمع آوری آبهای سطحی و انتقال پساب تصفیه خانه ها به پارک چیتگر جلوی تخریب پارک را گرفته ایم.
شهردار منطقه 22تهران با بیان اینکه کم آبی و آفت های درختان باعث تخریب پارک چیتگر در سال های اخیر شده است، اظهار کرد: اگر زمانی دیده می ‍ شود که درختی قطع می شود، حتما خشک شده یا آفت زده است که باید حتما قطع شود. در دوره ای که من شهردار هستم، هیچ درخت سالمی در پارک قطع نخواهد شد.
نوذرپور گفت: محیط پارک چیتگر860 هکتار است اما دولت حتی در قضیه آب هم کمک نمی کند. پارک چیتگر انتفاعی برای شهرداری ندارد و صرفا سالانه میلیاردها تومان صرف نگهداشت آن می کندو حق آبه پارک را نیز به جای اینکه کشاورزی حساب کنند، تجاری محاسبه می کنند.
وی همچنین درباره سرنوشت خانواده هایی که در پارک چیتگر زندگی می کنند، اظهار کرد: این خانواده ها از بازنشسته گان سازمان منابع طبیعی بوده اند و از آنجایی که پارک چیتگر نیز جزو اموال دولت است و فقط حق بهره برداری از آن به عهده شهرداری است، شهرداری نمی تواند درباره حضور آن ها تصمیمی بگیرد. 


امتیاز دهید Article Rating
نظرات

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.