پارک جنگلی چیتگر

26 اردیبهشت 1397 13:57 | 0 نظر | 3116 بازدید | امتیاز: 4.5 با 2 رای

پارک جنگلی چیتگر یکی از پارک های جنگلی شهر تهران می باشد که با ۹۵۰ هکتار زمین پردرخت، از بوستان های جنگلی تهران به شمار می آید. این پارک جنگلی از سمت شمال به زمین های چیتگر، از سمت جنوب به آزادراه تهران-کرج، از شرق به منطقه خرگوش دره و از سمت غرب به آزادشهر و پیکان شهر محدود می شود.

هدف از احداث این بوستان جنگلی، بالا بردن مقدار اکسیژن هوای شهر تهران بوده. این مکان دارای یک پیست و مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و امکانات اسکیت سواری است. پیست دوچرخه چیتگر شامل پیست های سرعت، استقامت و کوهستان می باشد. پیست استقامت از داخل پارک عبور کرده و بدلیل وجود درخت های کاج و سرو در طول مسیر، دارای هوای نسبتا خنک تری نسبت به بقیه پارک هاست. اکثر این امکانات در محدوده شرقی پارک استقرار یافته و محدوده غربی به صورت جنگلی باقی مانده. مساحت محدوده شرقی پارک حدود ۲۵۳ هکتار و مساحت محدوده غربی حدود ۶۵۸ هکتار می باشد.

پوشش درختی پارک در مجموع، مساحتی حدود ۷۳۴ هکتار را در برمیگیرد که حدود ۵۳ درصد از این درختان را گونه های سوزنی برگ مانند کاج الداریکا، سرو خمره ای و سرو نقره ای تشکیل می دهند. درختان پهن برگ از جمله اقاقیا، زبان گنجشک، ارغوان، نارون چتری، داغداغان، بلوط، پلت، زینتی و ایلان، نیز حدود ۴۷ درصد از درختان پارک را شامل می شوند.




امتیاز دهید Article Rating
نظرات

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.